هنوز هم بوي مردانگي مي‌آيد
 
فدراسیون بودو آسیا وایرانWORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION OF IRAN
17 / 10 / 1391برچسب:, :: 7:26 بعد از ظهر ::  نويسنده : سعيد سليمانزاده

هنوز هم بوي مردانگي مي‌آيد
جام جم آنلاين: چهل‌و‌پنج سال پيش در چنين روزي مردي چهره در نقاب خاك كشيد كه آواي جوانمردي و مردانگي‌اش هنوز هم رسا و بليغ به گوش مي‌رسد؛ آوايي كه هيچ‌گاه نگذاشت نامش در صفحات تاريخ محو و نابود شود. شاعران برايش سرودند، نويسندگان در رثايش نوشتند، ورزشكاران هنوز هم او را الگوي خود مي‌پندارند و مردم كوچه و بازار هنوز هم از شنيدن نامش انرژي مثبت مي‌گيرند؛ جهان پهلوان غلامرضا تختي!

درباره شادروان غلامرضا تختي در اين سال‌ها بارها گفته و نوشته شده است، كسي كه در سال 1309 در محله خاني‌آباد تهران ديده به جهان گشود و در كنار انبوه مدال و افتخاري كه براي ورزش كشورمان به ارمغان آورد، به‌واسطه خصلت‌ها و مرام پهلواني‌اش از مردم لقب جهان‌پهلوان يافت و در هفدهم دي ماه سال 1346 طي مرگي مشكوك از اين دنياي فاني پركشيد و براي هميشه جاويد ماند.

از آن زمان تاكنون در چنين روزي دوستداران فرهنگ پهلواني اين آب و خاك با حضور در ابن‌بابويه شهرري بر سر مزار اين پهلوان، شأن و جايگاه منش او را مي‌ستايند.

گرچه همواره در اين ايام از خصلت‌هاي بارز انساني كه تختي مصداق آنها بود، به عنوان گمشده ورزش ياد شده و فضا طوري ترسيم مي‌شود كه انگار همه جاي اين ورزش با سياهي درهم تنيده شده است، اما يادمان باشد هنوز هم در دل اين ورزش پهلواناني هستند كه به تاسي از تختي و تختي‌ها، دركنار مردم هستند، گاه بي‌سرو‌صدا و گاه در روزهاي بزرگي چون گلريزان براي مردم زلزله‌زده بم و مردم بي‌خانمان آذربايجان‌شرقي كمر همت بسته و به سهم خود نيازمندان را فراموش نمي‌كنند.

اين يعني هنوز هم از شهر بوي مردانگي مي‌آيد و بايد خوبي‌هاي ورزش را هم ديد و در بوق و كرنا كرد. مي‌توان ماهيت ورزش و چيزي كه منشور المپيك در پي آن است؛ يعني روح دوستي و جوانمردي آن را به همگان نشان داد تا تاريكي‌ها هم بتدريج روشن شده و ورزش ايران به تختي‌هاي خود بنازد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


WORLD BUDO MARTIAL ARTS FEDERATION...INTERNATIONAL BLACK BELT....FEDERATION OF IRAN فدراسیون جهانی بودو فدراسیون بودو آسیا وایران( رزمی) فدراسیون بودو ایران (گروه بودو )
آخرین مطالب

پیوندهای روزانه

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هيات پرورش اندام،هيات رزمي و سبك دابل فول کنتاکت و آدرس prd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 248
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 248
بازدید ماه : 354
بازدید کل : 13140697
تعداد مطالب : 3071
تعداد نظرات : 108
تعداد آنلاین : 7